rektor@svjozef.si

rektor@svjozef.si

Post Leto B

Velika sobota, leto B

Duhovno-umetniška razlaga Jakopa iz Cione, “Tri Marije pri Grobu,” detail iz oltarja cerkve sv. Petra v Firencah, 1370–71

Avtorica besedil je Daniella Zsupan-Jerome, asistentka profesorja liturgije, kateheze in evangelizacije na univerzi Loyola v New Orleansu.

Prevod in izdelava: Rektor cerkve sv. Jožefa, p. Tomaž Mikuš DJ.

Originally published in English, © 2017 Loyola Press.  All rights reserved.  Translated with permission of Loyola Press, Chicago, IL. (Prvotno objavljeno v angleščini, © 2017 Loyola Press. Vse pravice pridržane. Prevedeno z dovoljenjem Loyola Press, Chicago, IL.)

Avtorica besedila je Daniella Zsupan-Jerome, asistentka profesorja liturgije, kateheze in evangelizacije na univerzi Loyola v New Orleansu.

Številna berila velikonočne vigilije nas vodijo skozi zgodbo o Bogu in božjem ljudstvu. Ko prispemo do evangelija, pridemo skupaj z Marijo Magdaleno, Marijo, Jakobovo materjo in Salomo k praznemu grobu. Detalj oltarne slike Jakopa iz Cione ujame trenutek srečanja med tremi ženami in skrivnostnimi možmi, oblečenimi v belo, angeli, ki napovedujejo vstajenje, prav tako, kot so pred mnogo leti napovedali Kristusovo rojstvo.

Slika je čudovita z mnogimi detalji: žene prinašajo svoje začimbe v majhnih, okrašenih škatlicah, približujoč se grobu sredi travnika, posejanega z delikatnimi cvetovi. Grob je čudovit sarkofag, okrašen z dekorativnimi vzorci. Dragocene ženske obleke so prekrasnih barv in angelska oblačila so okrašene z zlatom. Angeli nosijo majhne tiare in njihova pisana krila nakazujejo na nebeško slavo s svojim mavričnim perjem. Zlati svetniški siji, ki so tudi znamenje nebeškega, dodajajo še novo dimenzijo sliki.

Celo sredi te podrobne poslikave je Marija Magdalena deležna posebne pozornosti. Njena tradicionalna rdeča oblačila in spuščeni rdeči lasje nam omogočajo, da jo prepoznamo. Poleg škatlice z dišavami, ki jo drži v roki, vidimo še en predmet, ki je v gubah njene obleke, podoben je belemu zvitku. Zvitek vsebuje besede, ki jih je slišala od angelov; je simbol sporočila, ki ji je bilo zaupano, da ga podeli z drugimi. Je tudi simbol novega zakona, nove resničnosti, ki jo Kristus prinaša v luči njegovega vstajenja; v krščanski umetnosti pogosto lahko vidimo Petra in Pavla z zvitkom, kot znak njunega apostolstva in služenja Kristusovemu novemu zakonu. Marija Magdalena bo nesla skriti zvitek in sporočilo o vstajenju in ga posredovala Petru in učencem, tako bo poslana kot prvi apostol samim apostolom.

Prežeta z zgodbami o Bogu in božjem ljudstvu, ki dosežejo vrhunec z Dobro novico o vstajenju, je velikonočna vigilija polna zvitkov, ki jih vsak od nas prejme, da bi jih delil naprej. Kot Marija Magdalena in za njo učenci, smo tudi mi poslani po vsem svetu deliti Dobro novico.

https://www.loyolapress.com/…/arts-and-faith-holy-saturday-…